08.05.2009 | NZS
Mediji in razvoj slovenskega nogometa
Konec aprila je društvo SportForum Slovenija pripravilo 2. okroglo mizo o slovenskem nogometu, ki se je tokrat dotaknila vloge medijev (predvsem televizije) pri popularizaciji in razvoju najbolj razširjenega športa na svetu.

Moč medijev je merljiva skozi številne parametre, njihov vpliv pa se odraža na gledalcu, ki televiziji, kot prevladujočemu mediju, namenja nekaj več kot dve uri dnevno. Govorniki okrogle mize so poudarili, da je gledalcu poleg same igre potrebno ponuditi še kaj več. Ob tem so se pojavile polemike o posluhu televizijskih hiš do športa.

Slovenski nogomet iz kroga v krog dokazuje, da je gledljiv, kar potrjujejo tudi vedno bolj polne tribune, kjer dobro vzdušje nogometu doda svoj čar. Zadnja polfinalna tekma Pokala Hervis je v Ljudski vrt zvabila 7000 gledalcev, pred male ekrane pa še veliko več. In ravno ta segment nogometa – vloga televizije skupaj z ostalimi mediji je bila rdeča nit okrogle mize nogometnih poznavalcev v slovenskem prostoru.

Poleg samih nogometnih prenosov, ki jih je v letošnji sezoni TV Slovenija skupaj s Šport TV pripravila že več kot 50, so se sogovorniki strinjali, da je za dodaten razvoj potrebna tudi oddaja, ob tem pa izpostavili vlogo klubov pri večji prepoznavnosti igre. Na tem mestu je odgovorni urednik športnega programa na TV Slovenija, Mile Jovanovič napovedal realizacijo ideje o nogometni oddaji, ki naj bi luč sveta ugledala jeseni. Odgovorni urednik Ekipe, Goran Obrez pa poudaril odgovornost nacionalne televizije pri doprinosu v slovenskem nogometu. Kot pravi on je televizija tista, ki lahko nogomet dvigne na višji nivo, saj ima slika prednost pred pisano besedo. Ob tem se je Jovanovič ustavil pri politiki medijskih hiš, kjer je, po njegovem mnenju, posluha za šport vse premalo, večni problem pa ostajajo termini, kjer je poleg t.i. športne srede izpostavil tudi Ligo Ebel, ki je terminsko na sporedu ob torkih in petkih, ki pa nista termina, rezervirana za šport. Prav tako televizijam manjka dolgoročno pomanjkanje strategije.

Odgovorni urednik Šport TV, Tilen Trotovšek na celotno problematiko gleda širše. Po njegovih besedah tekma ni samo to, kar se 90. minut dogaja na igrišču, pač pa je gledalcu potrebno ponuditi dodaten program.

V slovenskem nogometnem prostoru je registriranih blizu 30.000 nogometašev, kjer se vsak konec tedna na nogometnih igriščih zbere okoli 150.000 ljudi. Gre za veliko maso in po besedah Tomaža Ambrožiča, direktorja agencije S.V. – RSA Slovenija, ki je ukvarja s trženjem TV-pravic, je to tisto izhodišče, zaradi katerega si nogomet zasluži večjo izpostavljenost. Zdenko Verdenik, nekdanji selektor slovenske reprezentance je k temu dodal, da promocija nogometa mora priti iz same igre. Ko bo tu storjen premik, bo to povzročilo zanimanje medijev. Torej gre za splet več dejavnikov, ki se morajo razvijati sočasno in slediti dolgoročnim ciljem, ki bi kvaliteto nogometa dvignila na višjo raven. Izhodišče razvoja po Ambrožičevih besedah predstavlja mesto, ki ga ima nogomet v svetu. Glavna aduta pri tem pa sta množičnost in popularnost.

Medijski svetovalec Nebojša Čurovič je ob tem izpostavil pomen Prve Lige kot blagovne znamke, kar so predstavili tudi na letošnji konferenci, ki jo je NZS pripravila v mesecu marcu. Klubom naj bi združenje pomagalo pri vzpostavitvi blagovne znamke, ki bi prodajala celoten projekt.

Nekdanji urednik športnega programa TV Slovenija Marjan Lah je postregel še z nekaj statističnimi podatki. V lanskem letu je bilo na vseh televizijah 165 nogometnih projektov (vseh športnih 981), če izvzamemo oddaje o nogometu, kar predstavlja 20 % športnih vsebin. Ob tem je na 15. mestu tekma med Slovenijo in Slovaško, ki jo je gledalo 10,6 % ljudi, lanskoletni finale Pokala Hervis med Interblockom in Mariborom - 3,7 % ljudi, med stotimi najbolj gledanimi športnimi dogodki pa je bil kar 20-krat nogomet, kar je ob 73 uveljavljenih športnih panogah v Sloveniji velik dosežek. Lah je še poudaril zadovoljstvo, ki bi ga ob tem, da se z nogometom tedensko ukvarja 150.000 ljudi morali čutiti. Nekoliko vprašljivi bodo v prihodnje prenosi vrhunskega mednarodnega nogometa, saj bo, kot pravi sam, pravice za največja tekmovanja vse težje pridobiti.

Tekst: Andreja Potočnik?
Foto: SportForum

 

SORODNE NOVICE

  • 13.12.2024 | NZS
    Radenko Mijatović: "Nogomet je resnično povezal Slovenijo"
    Decembrski intervju s predsednikom Nogometne zveze Slovenije v reviji Naš Nogomet je postal že večletna tradicija, ob izteku leta 2024 pa je imel Radenko Mijatović še toliko več razlogov za zadovoljstvo.
  • 12.12.2024 | NZS
    Zveza pripravila prednovoletni sprejem, nagrada predsednika NZS Branku Oblaku
    Nogometna zveza Slovenije je v Ljubljani pripravila tradicionalno prednovoletno srečanje, na katerem so se v slavnostnem duhu spomnili vrhuncev uspešnega leta 2024. Obenem so prvič podelili tudi nagrado predsednika NZS, ki jo je dobil Branko Oblak.
  • 05.12.2024 | NZS
    Milenko Aćimović imenovan za direktorja reprezentanc Slovenije
    Nogometna zveza Slovenije (NZS) sporoča, da je Izvršni odbor NZS na mesto direktorja nogometnih reprezentanc Slovenije imenoval selektorja reprezentance do 21 let, Milenka Aćimovića. Njegov mandat bo trajal do 30. novembra 2026.
  • 05.12.2024 | NZS
    Izvršni odbor NZS začel novo mandatno obdobje
    Izvršni odbor Nogometne zveze Slovenije (NZS) se je danes sestal na svoji konstitutivni seji po decembrskih volitvah. Na seji, ki je potekala v na Brdu pri Kranju, so člani odbora obravnavali ključne usmeritve in cilje za prihajajoče mandatno obdobje, pri so sprejeli sklepe o razdelitvi solidarnostnih sredstev, ki jih klubi prejmejo na podlagi nastopov slovenskih klubov v evropskih tekmovanjih za sezono 2023/2024.
  • 22.11.2024 | NZS
    Disciplinski sodnik izrekel kazni po derbiju
    Disciplinski sodnik Nogometne zveze Slovenije je izrekel kazni zaradi nešportnega in neprimernega vedenja navijačev Olimpije in Maribora na tekmi 15. kroga Prve lige Telemach, ki je bila odigrana 10. novembra 2024.
  • 13.11.2024 | NZS
    NZS ostro obsoja incident na derbiju
    Nogometna zveza Slovenije (NZS) ostro obsoja dejanje posameznikov znotraj navijaške skupine Green Dragons, ki so na tekmi med NK Olimpija in NK Maribor izobesili transparent z neprimerno vsebino, usmerjeno proti igralcu NK Maribor in slovenskemu reprezentantu Josipu Iličiću. Takšna sprevržena dejanja nimajo mesta v nogometu in so v nasprotju z vrednotami športa, ki temeljijo na spoštovanju, fair playu in pozitivnem navijanju.
  • 07.11.2024 | NZS
    Delovni posvet o zagotavljanju varnosti na nogometnih tekmah
    Na Nogometni zvezi Slovenije (NZS) se zavedamo, da je varnost na športnih prireditvah ključnega pomena za zagotavljanje pozitivne izkušnje in varnosti vseh udeležencev. Pri tem ima zasebno varovanje osrednjo vlogo, a se sooča z izzivi, kot sta pomanjkanje kadra in nezadostna strokovna usposobljenost zaposlenih.
  • 05.11.2024 | NZS
    Regijski centri za dekleta
    Nogometna zveza Slovenije nadaljuje projekt Regijskih centrov za dekleta, kjer mlade nogometašice skozi treninge pridobivajo izkušnje in se pripravljajo na zahteve višjega nivoja nogometa.
  • 25.10.2024 | NZS
    Sodelovanje Fakultete za varnostne vede in Nogometne zveze Slovenije
    Zagotavljanje visoke stopnje varnosti za vse udeležence nogometnih tekem je eno ključnih področij pri organizaciji tovrstnih dogodkov. Na pobudo izr. prof. dr. Miha Dvojmoča s Fakultete za varnostne vede (FVV) je vodja varnostni in integritete NZS, Marko Brelih sodeloval pri terenskih vajah študentov FVV.
  • 24.10.2024 | NZS
    Skupščina potrdila nov mandat Radenku Mijatoviću
    Volilna skupščina Nogometne zveze Slovenije je na današnjem zasedanju potrdila nov štiriletni mandat predsedniku NZS, Radenku Mijatoviću. Mijatović tudi na tokratnih volitvah ni imel protikandidata, kar potrjuje veliko enotnost znotraj nogometne družine. Na mesta štirih podpredsednikov so bili v prvem krogu izvoljeni Dejan Germič, Stanko Glažar, Danilo Kacijan in Gvido Mravljak, prva voljena članica IO NZS pa je postala Maja Berger Levičar.

DELI NA